Inledande HPKSM (varit arena för improviserad musik) bjuder på inlevelsefullt spel av den av många ofta anlitade Lisen Rylander Löve över finstämt musicerande på preparerat piano. Omvandlas sedan till en suggestiv sak i sprittande folkton när Westerberg involveras. Som rubriken slår fast varvas västerländskt igenkännbara tongångar med trevande, österländska klanger. I de främmande , stundtals esoteriska klangerna präglas det dröjande, sparsmakade soundet av Westerbergs arsenal av attiraljer. Friheten att experimenterar bejakas med klanger som tar ut svängar, förflyttas åt helt olika håll med melodi- och rytminstrument. På nästan hälften av materialet förstärkt med blås eller cello, vilket är en klok utvidgning av sättningen…Finliret på subtilt stillsamma Marsh fångar in lyssnaren. Ett annat försiktigt och fint stycke av repetitiv karaktär heter Vända blad. Överlag hörs mångskiktade kompositioner vilka det händer mycket med. Angenämt krumbuktande och introverta inslag skiftar ibland till medryckande melodier, som i ett par fall har hitpotential. Musiken framskrider genomgående väldigt eftertänksamt utdraget. Kammarmusiken fordrar koncentrerade öron. I liveformat låter den otvivelaktigt mer tillgänglig och kommunikativ. (Mats Hallberg Kulturbloggen)